Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, September 28, 2005

Beijing 2

Tog en taxi till en adress som Ming vaskat fram och blev avslappt pa en avgata och Ming ville bara vaskan och jag ville inte det men han sa JO JO JO och jag kunde inte saga nej, och kom in pa vandrarhemmet som en greve med sin betjant och tidsomstallning rorde sig som demoner framfor allt jag sag och dom fragade hur lange ska du stanna och jag svarade okay och Ming ville bara bara upp vaskan pa rummet men han fick inte det for killen som satt i receptionen sa vi sa hej da och jag sa thanx och i have to sleep och see you tomorrow man och dom maste trott att vi var bogar, men sen hittade jag rummet ett dormitory som en sovsal i en 1700-tals barrockskola eller ett internat i England och jag somnade och sov i nio timmar, trodde klockan var tre pa natten och lag kvar innan jag fattade att jag hade glomt av att stalla om klockan. Gjorde det. Nio. Gick upp och kakade, ris, och bestallde ol for 1.5 svenska kronor! Tyskt ol i 630ml flaska och tog upp cigarettpaketet fran mitt forsta inkop:

40 cigaretter - 1.5 kronor
Tandare - 20 ore
En flaska kinesisk sprit, 750 cl, 38 % - 16 kronor
En liter coca-cola - 2 kronor

At upp maten, med pinnar. Gick okay. Forsta gangen sa HEY.

Beijing ar skitfint. Beijing ar staden med en lyftkran i varje gatuhorn. Och det ar sant, for det ar varldens storsta byggnadsarbetsplats och ibland kanns det som att kineserna bara vet hur man bygger saker, men ingenting mer.

Gick ner till foajen och joinade en hollandare, en finlandare, en fransman, tva belgare, en amerikan, pa en runda Texas hold'em. Akte ut forst, pa ett ALL-in med par i kung och ESS som hogsta, nar amerikanen fick upp par i ess och sa GOOD BYE och vi drack ol for 2 yen och alla blev fulla och jag satt dar och tankte igen att livet ar en enda lang resa och hollandaren fragade vart jag bodde och jag sa Gothenburg och han sa att han bara varit i Alingsas och det var fucked up for det ar dar min mamma bor och han sa att Alingsas hade en gata, ett torg, och en tagstation och jag holl med och han pratade om innebandy och han spelade i landslaget och jag sa OH shit och han sa vi ar bara 500 stycken innebandyspelare i Holland och vi pratade om Niklas Jihde och jag forsokte forklara att hans brorsa ar programledare och frasch men allt som allt lite tontig och sprallig, och som vanligt fattade ingen nagonting men vad finns det att forsta.

Sen fick den ena belgaren upp ett fyrtal i tior och ingen sag men jag sag for han visade och fransmannen hojde lite sa alla foldade utan belgaren och sen checkade dom tills fransmannen gick all-in och belgaren stallde sig upp och skrek BEAT ME IF YOU CAN och lade upp sina tior bredvid dom andra tiorna och hojde naven och slog naven mot brostet och sa det ar andra gangen vi slar fransmannen, den forra gangen gjorde dom en nationallat om allt. Och vi skrattade och amerikanen berattade om nar han var i Afrika och kollade pa Big Brother och vi sa att dom borde slanga in en tjej med AIDS som knullar med alla och i slutet av varje program sager, Sorry jag har AIDS, och vi drack ol, ol, ol, och finlandaren checkade genom att sla fingrarna mot bordet och berattade om hur kassa Finland var i schlagerfestivalen, som om han avslojade historien om sitt liv och jag forsokte saga till alla andra att i Finland dricker man vodka till frukost och alla fattade den har gangen, forutom finlandaren som sa, NO, BEER.. Och belgarna berattade om nar dom var i Linkoping och fick sova over hos en tjej dom traffade pa busstationen, men "ingenting hande".. Och klockan tre somnade vi och en tjock man stod upp i sovsalen och stirrade rakt fram sa jag trodde han gick i somnen men sen lade han sig ner toalettdorren gick inte att lasa sa jag holl fast den med en hand medan jag pissade och orkade inte borsta tanderna och var ratt sa full och vi glomde till och med av att om nagra minuter sa borjar Champions league och fragade tjejen i receptionen om det fanns ett disco och hon pekade och sa KARAOKE och amerikanen sa till belgaren att han skulle sjunga den flamlandska nationalsangen, men ingen orkade, och vi somnade och klockan halv fem vaknade alla av att den tjocka mannens vackarklocka pep men den tjocka mannen lag kvar och nagon stangde av den och jag tankte hela tiden att det var min klocka, for sant ar sa javla typiskt mig.

Nu, The forbidden city.

Te. Fruktsallad. Kopa en bok. Kopa en tygvaska.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com