Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, November 16, 2005

Kunming

Kunming>>>

Missbildade folk tigger pa gatan och friska pensionarer motionerar pa morgonen. Allt kanns sa frammande har. Som om staden ramlade ner fran en annan planet. I matmarknadena saljer dom blodigt kott och styckar kycklingarna pa gatorna, om du hade haft fagel-influensan hade jag tagit hand om dig, men det har aldrig varit tvartom, sa jag hostar for mig sjalv och gar darifran. Taxi-chaufforerna kor sicksack mellan frukstand och McDonalds. Den gamla mannen utan tander bar med sig levande barn. Jag tanker pa ankorna i burar och vilken av dom ska han valja forst.

Nar polisen kommer packar araberna ihop sina BBQ-stand.

Allt ar sa frammande har.
Sa javla langt bort.
Men anda mitt inuti.
Som klumpen av aska man hostar upp pa morgonen.
Lagger jag klumparna pa rad och pusslar ihop bitarna till ett helt JAG.
Doper den till Kunming.
Doper den till Kunming.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com