Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, November 16, 2005

Rodney King

Vad ar kanslan man far
ah
allt ar bara kanslor
jag varmer fotterna framfor TV:n
och allt ar bara kanslor
hur nagon sjunger
ar alltid viktigare an vad
hur nagon viskar ditt namn
sa har jag bett horisonterna ta mitt liv
eller lamna mig ifred
ni vet bockerna man bara laser
men gommer omslagen for dom som gar forbi
bara for att inte blotta sig
sa har jag sagt till horisonterna
att det har ar inte jag
och jag kommer ihag Rodney King pa nyheterna
jag vande mig om och fragade pappa
DOG HAN
som jag fragat mig sjalv sa manga ganger
och den gangen FRANKE jagade mig genom stan
den javla FRANKE som alla skrattade at
och jag fragade mig sjalv
om jag dog eller
om det bara var nagot jag fick for mig
jag bryr mig inte om dom kommer ihag mig
jag glommer alltid av deras namn

jag
jag
jag

det star en kille i mitten och trummar pa sina ben
nagra dansar
andra sjunger med

ar trygghet bara
ett fonster
mot fienderna
sa har fonsterputsarna
skapat fiender
for oss att titta pa

haha
vad dalig jag ar

allt ar bara skit

jag reser
jag reser

jag ar en ensam resande
full av kompisar
och kanslan
man far
av att vara den ena karaktaren i
Quiet days in Clichy
bara genom att vandra runt i gatorna
och se men inte rora
ta men inte fa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com