Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, November 19, 2005

Blind boys of Kunming

Jag vill gora
revolution mot
nagonting for bara
det jag hatar betyder
nagonting
sla ner mig
och jag ska beratta
vad jag ser

en stad av freaks
och sota flickor

pa ett torg star
15 blinda man
och putsar skor
en kille med
CP ligger pa rygg
pa gatan och
har CP-ryck
bredvid ligger
en hatt med nagra
mynt och hur ska
han bara den hatten
hem

nagra pojkar med
vattenhuvuden
ligger i en sang
och tittar upp
mot himmelen

en flicka bar
sin lillasyster

och manniskor
utan ben stracker
fram sina hander
for ett mynt och
lite knark

det ar en spokstad
som lever
en spokstad som
vill bort harifran

en varld av raketer
dar bara askan
berattar hur vi
mar

det ar en masslakt
vi borde masslaktas
och pa vaggen
hangs svartvita
bilder upp och armejackor
fran ett krig
som pagar an

pa dator nummer 54
i ett rokigt rum
skriver jag ner
det jag ser
och tror att
det ar over sen

ikvall ska vi dricka
ol pa en bar
med biljardbord
och jag hinner
aldrig lasa era
mail

for upptagen
med att rensa
upp skiten efter
dom som
invaderar det
jag tog over
och skriver ner
det jag ser
maste jag gora
allting till mitt
for att lamna over
det till dom
behovande och
dom som inte
vet

for dom som
alltid pastar

dom som alltid
intygar att
vi maste vara
pa samma niva
som sakerna
vi informerar om

jag ar ingenting

sa kom hit
och alska mig

***

Jag kommer ihag
nar jag var ett
barn och farsan
tog fram Sgt. Pepper's
Lonely Hearts Club
Band och stallde
in grammofonpiggen
som man staller
tillbaka klockan till
en annan tid och
sa det har ar varldens
basta lat och den
dagen surrade humlorna
och flugorna drack
upp mjolken som
katterna spillde ut

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com