Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, December 03, 2005

Chengdu

En gatuarbetare hackade sonder asfalten nar bussen akte forbi, och missade sa att hammaren flog ivag, gramde sig, tittade upp pa mig, som tittade pa > och log och jag log och hojde armen och han hojde armen och bussen akte vidare.

Stod tatt, tatt, mot en kinesisk tjej och hon tryckte sig mot mig och bussen vinglade och jag latsades som att jag inte kunde sta pa egna ben, sen gick hon av. Och det ar den enda karleken jag behover, lite varme, nagot att luta emot, och sant.

Tjejen framfor vande sig om och fragade vart jag skulle av, och hennes ogon glittrade och hon hade en bombarjacka i turkos och var en san dar cool chic som kan folja efter en hel dag, och hennes ogonfransar glanste och ogonlocken var turkossminkade till samma farg som jackan och jag tittade ut och sa AH, jag ska av har och jag onskar att jag inte skulle av, jag onskar att hon fragade nagot annat, att jag bara akte med, hem till hennes familj och at appelpaj och kollade pa hennes sovrumsvaggar som sakert var fulla av Iggy Pop-affischer och Brittany Murphy-posters och Brad Pitt i Fight Club och ni vet, en hel varld far plats i ett litet sovrum.

Akte i bussen och tittade ut pa alla som gick vid sidan om och kollade ner i marken utan att sparka stenar framfor sig och alla sag sa graa ut och sen, men >>> varenda en har tappat sin forsta mjolktand, lart sig ga, gratit, alskat, hatat, skrattat, gratit, hangt upp tvatten for forsta gangen, lart sig cykla, akt med sina foraldrar till morfar och mormor, spytt galla, kissat pa sig, och varenda en bar pa en historia i sig och vi borde tanka sa och grava i oss allt vi ser, for snart kommer vi ut pa andra sidan, genom en tunnel, dar allt ar svart och vitt, YES.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com