Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, November 24, 2005

USA

Som man maste synas for att saga hur liten man ar. Sa ar space-knappen trog igen och allt ar bara jag, jag, jag. Varfor tittar vi pa sakerna som manniskan gjort, nar vi kan se vad sakerna gjort pa oss. Mindre, blankare, och utan farg. Sa maste vi ropa for att hora tystnaden. Och jag har aldrig haft en riktigt van, sa maste man halla med for att gora sig forstadd och sta pa ta for att se och det finns inga skuggor med farg men raka regnbagar och har du sett dalen dar molnen sveper fram som skuggor over kullarna.

Jag vill flytta till Spanien. Bo i Barcelona ett ar, aka till Sevilla over helgerna. Och efter det, resa runt i Central- och Sydamerika och JAG VET jag drommer for mycket och efter det aka till Jerusalem i nagra manader och efter det Mongolia - Tibet - Nepal - Calcutta och efter det halsa pa Andrew i Melbourne.

Sen kan jag aka hem.

Maste jag ta pa saker for att veta om dom finns, sa sveper jag mina hander over spegeln for att kanna hur det kanns att finnas till, om det kanns, men det gor det inte.

Puss, snart ar Havanna ett ar gammalt och jag alskar er.

Dagens lat: Bob Dylan - Ramona

Gardagens fyllesamtalsamne: en irlandare och engelsman som sa att England har gjort mer for musikhistorien an USA, jag kunde inte halla med, sa klart och dom sa, OKAY sag 10 artister, och jag sa:

1. Bob Dylan
2. Elvis
3. Velvet Underground
4. Phil Spector
5. Al Green
6. Beach Boys
7. Curtis Mayfield
8. Wu-tang Clan
9. Marvin Gaye
10. Robert Johnson

---> kunde ha sagt: Prince, The Band, Johnny Cash, m.m.m.m., Television, Neil Young>>> VAD FAN TANKTE DOM PA?

>>>

Alster till en kommande dikt:

jag sitter med en kopp te och har det bra. vi var pa en klubb igar, en san klubb dar man halsar hey man, hela samlingen runt, sa fort nagon gar. jag gar till platserna dar inga skuggor finns. staller spegeln i vra dar inga stjarnor syns. later drommarna leva, do, och branna broar som dom vill. jag ar bara ett skal. men hur ska jag bevisa det, om inte med ord som inte handlar om ingenting. vi maste hata for att bli alskade, och alla kontraster far plats i spegeln, dar star en pojke med gevar i ena handen och blommor framfor ogonen och jag har aldrig vagat fraga hur han mar. besegras, for att kora vinnare. jag skrattar alltid at mina egna skamt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com