Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, January 22, 2006

925. Topp-5 today

Topp-5 today; snö, snö, snö, och mörker, vaknat upp och läst massa filosofisk litteratur. Ingenting händer och jag börjar bli rädd från min egna apati. Kanske kan den döda mig, men än värre, kanske kan den hålla mig levande. Levande, haha, vid liv, till att bara sitta här och se dagarna gå och allt som skulle bli någonting ligger som en rökridå framför spegeln och jag kan egentligen inte se vem jag är, så jag sitter kvar, en topp-5 för today!

1. Evgeni Pluschenko

Oh boy, jag såg den här killen på TV:n igår och yes, yes, yes, han vann OS-guld och så. Och han är skitbra och idag hade han ett uppvisningsprogram där han tog av sig naken och hade en slags målad kokong över sig så att det såg ut som att han hade bautamuskler och han gjorde en tolkning till Tom Jones "Sex bomb" och det var typ det löjligaste jag sett och blev bara värre när kommentatorn hyllade uppvisningen som den bästa Tom Jones-tolkningen någonsin, eller nåt, men det spelar ingen roll, det där, för han vann och han kommer bli OS egna lilla prins, lilla gud, lilla tomtebarn, tänk på det och kom ihåg vart ni läste DET FÖRST, haha >>>



2. Rolling Stones - December's children

Och yes, skivan som har spisats idag och allt känns så jävla rätt och Mick Jagger sjunger alla dom där låtarna som han sitter inuti och tittar ut, som att han sitter utanför mitt fönster och försöker titta in genom persiennerna men när jag vrider persiennerna och tittar ut är det ingen där, bara snö, snö, snö, och jag undrar om det var här han satt och skrev sina sånger och det borde vara så. Lyssna bara, på, AS TEARS GO BY, GOTTA GET AWAY, BLUE TURNS TO GREY, THE SINGER NOT THE SONG, oh YES >>> "It is the evening of the day
I sit and watch the children play"

3. The Stone Roses - The Stone Roses

Jag gick ut i köket och någon hade satt på den här skivan i stereon och sedan gått därifrån och det kändes som att smita från en olycksplats och jag ville dansa och skita i disken som stod där och kylskåpet som luktade mögel och fettet som spred sig på väggarna och gjorde dörrhandtagen gula och för många studenter i en studentkorridor, kan ta mig någonstans, så jag vred upp volymen några hack och glömde av att alla andra fanns.

4. Louis-Ferdinand Céline - Död på krita

Läste att Céline sympatiserade med nazzar och shit, men sen tänkte jag what ever, han är ju död och kan inte starta en ny revolution och jag skiter i politik när poesin lever sitt eget liv och alla borde läsa den här boken, för att meningen med livet är att komma härifrån och ibland känns det som att Louis-Ferdinand Céline var den enda som förstod det och det jävla språket, maaan, det jävla språket som springer runt i ring och jagas av sin egen författare, upphovsman, hittar nya vägar och kommer undan med hedern någon annanstans, puss.

5. Daniel Johnston - Story of an artist

M Ward gjorde en cover på den här låten och det känns som det mest logiska i hela världen att M Ward valde den här låten och när Daniel Johnston helt självironiskt sjunger WE THINK YOU HAVE A PROBLEM, AND THAT THE PROBLEM MAKES YOU ILL, är det skitlikt Mick Jagger när han sjunger You think you'll have a ball / And you won't care at all, och kanske betyder det samma sak i alla fall och tonerna skär in på samma sätt, i tystnaden som ett litet barn stoppar fingrarna i tårtan, så är tystnaden ett slott av luft och ibland när vi andas in och andas ut så känner vi det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com