Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, February 27, 2006

1045. Snyggast.com

Sitter med händerna
på lut och citerar Burroughs
med läpparna
putande och ta kort nu
tryck upp det

snyggast.com jag
kan sälja min
själ bara för att bli
förstådd som
han den där utan
själ och
förstånd vett och
moral haha för vad ska man
ha för nytta
av sånt när folk ställer in dom
i sina skåp som
dammiga pokaler
på översta hyllan bjuder hem gäster
och säger
hey,
titta vad bra jag är jag
måste sälja
själen för att
synas få folk att blunda
för att bli förstådd så ta kort
nu ta kort nu jag
ska bara spänna på en
giraff

mörka alléer från
bergstopp till
bergstopp ringlar
sig ut ur
städer och in igen som
spindelnät låt hämnden
bli din återvändsgränd med livet
som en stängd
dörr är det enda vi kan
göra att bryta oss in i bostaden
och dansa
till musiken som spelas
där sparka på dom som slåss
och svälja tystnaden
med två liter
rom isbitar drömmar
och Arthur Rimbaud saliv
spotta upp våra andra
jag som en
tyst protest på
himmelska fridens torg hade
lika gärna kunnat vara
spegeln i
mitt sovrum ni skulle se
mig när jag
log ni skulle se mig
skratta och ni
skulle se mig skratta
och ni skulle se
mig skratta åt
sanningen

svamlar runt på gatorna varför
ska allt vara
så jävla banalt katastrofalt
fantastiskt och
underbart kan det inte
bara vara okay,
vi går hem till dig och
sen knullar vi sen
går jag hem till mig och
skriver lite
poplyrik

du kan knulla så
länge jag har aldrig lärt
mig vara
avundsjuk på dom som ändå
aldrig lärt sig
behålla det dom
redan har dom som inte
lärt sig fånga
det som är
uppenbart binda fasta
den med några trådar lim
och en läppglans
på Åhlens för 49 spänn
och 50 öre och
sugmärken över hela kroppen nu
kan du bevisa att jag
är din men jag har smittat
ner mitt välbehag
med begär och AIDS skulle inte
kunna döda mig idag
så hårt knuten så långt borta
så försvunnen och
bortkommen vilsen och
förvirrad så förlorad är jag
till fantasin

SOS-beroendet viker ut
sig som kontaktannonser på
Slitz dom säger att
sex är inte
är allt och bevisar det
med kukar
och fittor i porslin dom
säger att kärleken är skör och
vad händer
sen tar jag upp min
buktalardocka och frågar hur man
gör

***

Jag sitter här och natten är sen
jag sitter och läser
Charles Bukowski, you know harklar
mig och sen ställer jag
mig upp och allt jag ser är
bara jag jag & jag jag jag & jag
det är en misär
utan tid
och rum den bara finns där
som ett begär som någonting att
sortera in tankarna i och
någonting som skiljer
tankar från tankar känslor från
känslor och små röda
rosetter från svarta rosetter det
är mitt liv ni ser när
jag skriver andras ord det är
mitt liv och
29 bokstäver som
inte alls
vill vara med längre
det är ett nytt spel och jag
vet inte
vägen
därifrån
på TV:n håller en
gubbe i rutig kostym ett föredrag
om
rutiga kostymer och jag
slumrar till en
sekund och när jag vaknar igen
står gubben i den rutiga
kostymen kvar
bara lite
rutigare än
förut och Christer Petterson
erkände
mordet en gång och
nu ska alla göra likadant men
ingen bryr
sig för det
var tjugo år sen
och ingen bryr sig
egentligen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com