Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, February 27, 2006

1046. Kid

Med benen vinglande
kroppen svajande och blicken
stilla fast efter någonting
som snurrar motsols reser sig
den lilla rådjursungen upp
på morgonen och verkar yr tar
några stapplande första steg
och säger till morsan men hallå jag
har lärt mig gå morsan säger
bara bra med några läppar
kuvade torra och utan form
åker hon in till stan och köper
rådjursgodis för 30 spänn säger
grattis och ha det fint och
rådjursungen bara står där och
säger men hallå morsan vad är
det för fel med mig jag kan
gå och du säger bara aha och
morsan säger jag sa faktiskt
grattis vad är det med dig och
rådjursungen fattar att från
och med nu och några stapplande
steg så handlar livet om att
gå sin egen väg och kanske
möta en rådjursman att skaffa
rådjursungar med

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com