Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, April 13, 2006

1148. Porr

Dagar av ingenting. Sitter mest och stirrar. Tänder en cigarett. Blåser bort röken. I väntan på en dag; väntar på en dag när det jag stirrar på ska passa in med det som stirrar på mig. I det där pusslet som några kallar krig, Big Brother-skandaler, sexfester, porr, fred, Hagamannen-skräck, överdoser; det som jag kallar för min egen spegelbild.

Det är konstigt att jag kan skriva något överhuvudtaget.

Jag borde ligga i min säng och räkna luftbubblor i tapeten. Spindelnätet i taket. Jag borde gör allt det där, som man gör ibland. Diska, tvätta, rensa avloppet; men istället väntar jag; väntar på en dag när allt jag gått förbi kommer ikapp mig och säger vem jag är.

Och allting kommer att ordna sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com