Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, April 10, 2006

1141. Knarklangare

Ibland önskar jag
att någon
älskade mig med
sån kärlek som
en dag bara
säger

kom vi
åker till Brasilien
jobbar som
skoputsare
och knarklangare
4-ever

för dom orkar
inte med när
jag mår dåligt
och ger
mig telefonnummer
som om jag
kunde gå på
vatten botar
jag rädslan
med stora
stenar istället
för att
simma därifrån

som döda
träds grenar slingrar
sig upp mot
himmelen sitter jag
med huvudet
sänkt i ett
gatuhörn och
skriver ner min
poesi som
aldrig heller blir
stark nog
att stå på
egna ben

behöver jag
någonting som
bär mig
härifrån

fulla människor
beställer
mera öl när
jag står
bredvid och
håller räkningen

skriver ord
på engelska och
svär åt
tystnaden

this is the
story of my life

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com