Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, April 10, 2006

1140. Jag behöver sånt

Slår jag sönder
allt jag ser
för att pussla
in det i min
spegelbild

lika ömtålig
som sakerna
jag bär lika
rädd som
drömmarna
jag lever med

går nätterna
med Kant och
Einstein hand i
hand med
Miles Davies och
tystnaden

kan man följa
blodspår till
huset där
mördaren bor utan
att fråga hur
han mår

herre gud

vankas jag in
i ett tillstånd
av kärlek
och hat där
ingenting
någonsin är
som det ser ut

och i ilska
och självförakt
slår jag allt
som rör sig bara
för att ta
reda på vem
jag är

hitta mig
själv i tystnaden
som den
nedslagna och
uträknade

som ingenting
annat än
pölen av blod

kom hit och
krama mig
jag behöver sånt

ni vet
jag behöver sånt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com