Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, May 27, 2006

1220. Faulkner

Det finns en pojke i stan som kallas för Henrik Shoreline. Jag brukar titta på honom ibland och fråga när färjan går. Han svarar med en ledsen blick och några ord om hur vädret är.

Så drömde jag i natt att jag satt i publiken på Vem vill bli miljonär och skrek ut alla svar. Skrek och hade rätt, jag hade rätt men fick inte vara med.

För alla som är på är pedofilen lika romantisk som en Romeo. Men vi måste lära oss gå, vi måste lära oss gå och jag såg Till sista andetaget igår, och herre gud, vad cool den var; det är Godard, och jag älskar honom.

Vill läsa Faulkner. Av dessa bilder inpräntade i skallen, synliga och säkert skadliga, men omöjliga att fly ifrån. Och varför skulle man göra det?

Jag sover ensam i natt. Jag sover ensam i natt. Tar bussen in till stan på morgonen, bara för att ha någon att fråga vad klockan är.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com