Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, June 05, 2006

1239. Filmmanus

Filmmanus: Stillbild på solnedgång, från handkameran, och Ladies and gentlemen we are floating in space. Plötsligt hänger sig en kille i ett träd. Kroppen kommer ner framför kameran och skymmer solnedgången, man hör ett stön. Filmen zoomas ut så att man får se en gammal tant sitta på en biograf ensam och se den. Plötsligt sträcker hon upp handen och säger; en gång till. Filmen spolas tillbaka och man får se ungen som tar livet av sig, hålla kameran mot sig själv. Säga: hej, jag heter Paul, är 16 år och det här är mitt liv. Sen blir det fel och han säger: ah, vi tar det en gång till.

***

Filmmanus: Göra en film, som är en dokumentärfilm utan att skådespelarna vet om det. Skådespelarna är med för att spela in en riktig film, tror dom. Men när kamerorna slås av fortsätter en dold kamera att rulla. Och det är vad filmen innehåller.

2 Comments:

At 9:14 PM, Blogger the lost feeling said...

svinbra. den filmen vill jag se!

 
At 9:41 PM, Blogger Alfredo Augusto said...

najs.. kom gärna med förslag.. jag tänker inte göra den.. det är bara förslag som kommer upp och så tänker jag att det är lika bra att skriva ner dom.. :)

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com