Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Friday, October 20, 2006

1432. Bokmanus: Ett år

19 oktober

Borde skriva en bok. Någonting som fångar vem jag var idag. Men vem är jag? Om inte han som inte är förmögen att skriva en bok. Det kommer bli en dålig bok, ändå. Jag kanske borde skrota drömmen om att någon gång förstå världen, genom deras förstående blickar omsorgsfullt kastade mot mig. Som kaststjärnor. Och i ett hagel av kaststjärnor ska jag stå med händerna i fickorna och svara på hur jag mår. Samtidigt försöka se cool ut.


20 oktober

Den tomma mängden är element i alla mängder, men inte ett element i sig själv. Det var så föreläsaren förklarade det. Kändes nästan som att ha blivit träffad av blixten, blottad och uppställd; det här är du. Och kanske var det jag. En tom mängd, men i alla fall en mängd.

1 Comments:

At 3:56 PM, Blogger Jesper said...

Angående att skriva bra och dåliga böcker så tänker jag såhär: Hellre skriva en dålig bok än ingen alls. För om man klarar av att skriva en dålig bok, då vet man att man kan skriva en bok, och då kan man lika gärna klara av att skriva en bra bok nästa gång.

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com