Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, January 10, 2005

Tindersticks

Det blåser ute, som fan att det blåser och jag blåser in i låtarna, woahahh och hysterin och paniken och plastmöbler som flyger som bruna löv i luften och fuck this tänker jag och tar 5:ans spårvagn bara för att få sitta ner och kolla ut och sitta ner i säkerheten och ahhh Ipod i fickan, men jag har inget sånt så jag sjunger för mig själv och sjunger för en hel spårvagn av folk som vänder sig om och det är bara jag där och Tindersticks "Blood"...och Tindersticks första skiva är Tindersticks bästa skiva och jag sjunger Bright Eyes och rabblar upp låtar från "Fevers and mirrors", bara för att veta att de finns. Och det blåser en orkan överallt och jag vänder mig om och det är ingen där, en spökstad och jag springer och går och försöker hålla mig kvar, på gator för döda för att drömma. Och Tindersticks "Patchwork" och Tindersticks "City sickness", och allt det där.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com