Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, November 20, 2005

Kallvatten

Ni sager
jag skriver
bra och daligt
som om allt
mitt i mellan
inte betyder nagonting
men vad ar det
vad ar jag
halla
jag ar inga ord
jag kan inte skriva
jag sitter med
ett gummiband runt
fingrarna och
trycker ner
tangenterna som
ar svarast att na

orden som bloder
och allt det dar

jag ar en pojke pa
en flotte

ropar flygplatshogtalarna
ut min namn som
passageraren som
aldrig hann
men tittar jag
bara upp och ner
sa stortar dom
for varje lik
man hittar
finns det nagot
man inte ser
och jag ska flyga vidare
till en annan
horisont dar
ingen vet vem jag ar

spelar jag biljard
med sondrig ko
dar bara agget
kan beratta hur
jag mar sa vallar
jag den fran
sida till sida
och skyddar den
fran fienden

och ni sager
du maste vaga
lata
orden
spela ut
sin roll
som foraldrarna
som inte vagar
lata sina barn
lara sig ga
ska jag lata
varje ord sta
i skuggorna
och sona sina brott

jag hatar allt det manliga

for dom enda manniskorna
for mig ar dom galna
manniskorna dom som
aldrig sager ett
vardagsord nagonsin
och sager bast at
sant som ror sig
och hatar det som star still

ge mig kallvatten
till det branns
drank mig med sant som kanns
karlek och brod
karlek och brod

jag ska borja om pa nytt igen
lagga ner allt
och glomma av vad som sas
bakom ryggarna
ar alltid en langtan
efter nagot
och pa sotaste franska dialekt
lutade hon sig over bordet
och sa
maybe the spicies are not very good for your stomach
och jag smalte
sen gick vi till en klubb
dar tjejerna dansade pa borden
och vad sot hon var
vad sot hon var
vad sot hon var

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com