Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, December 31, 2005

Gott nytt ar

Vid liv pa
amfetamin och somnpiller
haller jag mig fast
som pojken tittar pa
han som star kvar
med vilken blick
for ett varldskrig som aldrig kommer
men som kanske dyker upp imon
sitter det en liten tjej pa huk
och ropar
gott nytt ar
gott nytt ar
flas
puls
haha
& dans
i min hjarna tar allting slut
och vem vet
vem som gjorde vad
ligger jag kvar i min sang
knyter skorna for att ga
for stenad for att sta
I wish I was special
so fucking special
gott nytt ar
gott nytt ar
gor sokandet efter tillhorande
mig till en alien
vad jag an tittar pa
sa jag sluter ogonen
och ligger kvar
latsas att latsaskrigen
jag aldrig vann
sankte hjaltarna
som forsvann
2006
vaknar upp
and it is yesterday
om sanningen ar ett rum av tystnaden
sa ar lognaren han som knackar pa
halla
halla
slapp in mig
slapp in mig
ska vi lura doden med ett spel av schack
eller ligga kvar och titta pa
slapp ut mig
slapp ut mig

jag ar vard det

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com