Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, December 14, 2005

Bangkok

Doda, doda, doda i sjalvforsvar.

***

Sitter som en svettig javla lodis i Bangkok och aker soderut pa ett nattag snart.

***

Igar satt jag med en tysk och fem thailandare pa en restaurang dar taxiforarna drack whiskey och restaurangagaren bjod pa mat, cigaretter fran kiosken, och ol. Nar restaurangagaren horde att tysken var fran Tyskland reste han sig upp och sa Heil Hitler, Heil Hitler.

***

Bangkok ar en kokande javla gryta. En blandning av allt. Trafik, dofter, trafikljus, gatuforsaljare, poliser som skrattar, och yes, yes, yes.

***

Vill aka, topp-5:

1. Manilla
2. Mexico, ner till Bogota eller Lima.
3. Jerusalem
4. Tibet
5. Barcelona

1 Comments:

At 2:25 AM, Blogger the lost feeling said...

jag vill till alla dom ställena.... när drar vi? :)

det är så jävla irriterande att jag precis på att jag kände nåra som bodde i barcelona..men nu har dom flyttat. och dom var på fotboll..med vip-platser..och fick skaka hand med ronaldinho efteråt....... jag är dummast i hela världen. jag borde ha varit där.

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com