Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, December 12, 2005

Havanna 1 year

Ah, vad ska jag saga. Imon ar det 365 dagar sedan jag startade Havanna. Fran borjan skulle jag ge det ett ar, och skriva sa mycket osanningar, tankar, meningslosa saker, tankar, och tankar, skitsaker, som mojligt, sen blev det mogel och kanslor.

Nu kan jag inte stoppa, eller lata bli.

Fast, fet, och overkord.

Vart ar vagen ut?

Tack alla ni som varit pa Havanna det har aret, ni som hatat, eller inte hatat, ni som spottat, eller inte spottat, ni som latit mig vara och ibland skickat mail, bilder, tankar, dikter, kommentarer, bokutdrag, karlek.

Fan, jag hatar att bli sa javla kanslig, sa javla sentimental.

Om ett ar kanske Havanna heter nagot annat, andra ord, andra paint-bilder, andra tankar, men med samma drift av att komma framat, alska, hata, sla sonder, och pussla ihop, allt som ror sig, allt jag ser, till en tavla, liten nog att passa in i min egen spegelbild.

Med samma rastloshet, angest, med samma tarar och med samma saliv.

Tack, tack, tack.
Tack, tack, tack.

Karlek.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com