Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, December 13, 2005

Space Oddity

Jag soker sjalvbekfraftelse - jag vet jag ar gjord av sant, ar vi inte alla det sager banktjanstemannen som pungar ut 1000 US dollar fran ett avklippt kreditkort till barnen i Afrika, for deras skull sager han och vander sig om och nar det begav sig var jag bara ett barn och min kompis sa att skippa lat nummer 1 och 2 pa blandskivan han gav mig och jag vet inte vad lat nummer 2 var men lat nummer 1 var David Bowies Space Oddity och jag har inte forlatit honom sen dess - sa trott pa alla som tror att dom hittar egna vagar bara for att guidebockerna inte hunnit dit - ett tempel i en korsning - det fulaste templet jag sett - i avgassprayat tegel och TYSKLAND sa AH, jag alskar det har, det finns inte ens med i Lonely planet, ah, och har ar vi - vad fan - vax upp - sa handlar allt om pengar och om bli nagonting - att vinna - att vinna - och foroka sig - ha sex - med mig - eller hitta mig nagon annanstans, men inte har och inte nu - sota flickor med blyga ogon faller alltid for dom som tittar bort - har jag inte hittat vagen hit, har jag inte hittat vagen darifran - och sekunderna nar David Bowie sanker kroppen, lyfter mikrofonen, blicken, och sjunger - THIS IS GROUND CONTROL TO MAJOR TOM - kan ibland sammanfatta mitt liv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com