Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, December 12, 2005

En kopp te

Och jag satt uppe extra sent - for att - for att
se om faglarna gick och lade sig och jag knackade
pa fonsterrutorna extra hart - for att - for att
saga till faglarna att dom kunde sova har i min
sang pa min kropp men det var ingen fagel som forstod
och kanske forstod dom men sa NEJ och hela min
bardom var en tid av for sena natter och for
lite somn med for starka drommar om att aldrig
vakna upp och jag var radd jag var sa radd nar jag
var liten for att do och aldrig fa visa vem jag
var bli ihagkommen som pojken som inte somnade som
inte vaknade och som aldrig blev forstadd nu
ar jag aldre - lite aldre - och halla, jag fyller
ar idag men everyday is like sunday och det ar
mandag idag - jag ar lite aldre nu men drommarna
hanger kvar som remsor - som trasor ner fran en
sondrig kropp - en naken sjal - jag knackar pa
fonstret for dom som gar forbi och vill saga -
forsoker saga att om ni kommer in har sa ska jag
koka en kopp te - en kopp TEA for free - men dom
tror val att jag ska valdta dom eller sa sager dom
bara NEJ - for att nagon annan pojke i ett annat
fonster kokar koppen med te sa mycket godare - en
stor pojke - sa mycket storre an mig - och
har
sitter
jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com