Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, December 03, 2005

Mea

Jag staller mig inte upp och sager det, jag sitter bara kvar: HAHAHA - Ben E. King's Spanish harlem ar varldens basta javla producerade lat. Och ikvall ska vi lyssna pa The Cure, Primal Scream, Rolling Stones, The Libertines, for Connor fran England har tagit fram sin Ipod och Connor fran Irland har fixat hogtalarna och Mea fran China har sagt till mig att han gillar The Doors. Och det var den basta dagen pa lange, idag, och vanta lite jag MASTE SKRUVA NER VOLYMEN, och Mea och jag akte med till hans kontor och han snackade med sin boss om vilka lektioner han skulle ha, och det blev en musiklektion, en mattelektion, en engelskalektion, sen visade hon oss en bra restaurang att ga och kaka i och Mea sa 'ya know, i'm just a poor backpacker, like you', och han har varit i Indien, Nepal, Pakistan, och sager att han kanske aldrig ska bosatta sig nagonstans, 'I will always be on the road, but Chengdu is a nice place to settle down in, and ya know why?? 'Cause the girls are sexy, and OPEN, and that's 'cause they're eating chilis and you know why they're eating chilis all the time, ehh, ye, it's 'cause the weather is so wet, it's raining and cloudy everyday, eyyy, look at the sky, ah, CLOUDY, foggy, misty, what evvah, you see, ihh?? And then they need something to burn inside instead, and when they eat the chilis they burn and when you burn you wanna prove for the people watching you how strong you are, show them, yaaa-yaaa, SHOW THEM, how burning you are, ah'. Och jag kande mig som en karaktar i nagon av John Steinbecks alla bocker, for allt som finns inuti ar kontrasten och motpolen till det som finns utanfor. Och han berattade om sitt liv, med tre bokstaver, 'I love her, but she doesn't love me, and that drives me mad, I'm thinking about that all the time, so that I must drink to not remember, and I gonna be on the road for a while, maaaan'.

Och sao, sao, sao, och han sa att han har en blogg dar han skriver att hela landet ar skit och att vi vill ha FRIHET NU, och ingenting hander, 'but if they'll ever understand they gonna put me in jail, ah, ah, and I write poetry 'bout my gurhl and hope she'll read it and I named it after her, I hope she'll read it, I hope, I hope, ahhh, how did your food taste?', och vi bestamde att vi skulle ses klockan 20:00 ikvall och ga till en klubb och se ett lokalt punkband spela, och det blir nog sa.

Hej da.

Sa tar vi ut
orden som ar
svarast att
uttala och
memorerar dom
bland dagar
av sorg

alska

varfor ska man
vara lycklig
nar det ar
sa javla latt
och lyckan
ar att misslyckas
for HAMNDEN sa
klattrar jag
upp for den hogsta
klippan och smorjer
in handen med
REVANSCH sa ar hamnden
ljuv och jag drommer
om NAPOLEON ibland
i tredje person
men nar jag vaknar
finns bara det som
gatt forlorat kvar
och jag vid
sidan om

tanker pa gubben
som satt i ett
vardagsrum utan
mattor och en
vagg utan barnbarn
och sa jag har
gjort allt fel
i mitt liv men
jag har i alla
fall alskat och
manga manniskor
forstar inte det

sa beroende av
frihet att man
borde bli insparrad
for det

om man blundar med
ena ogat ser
man nastippen lite
tydligare sa blundar
jag med det andra
ogat for tankarna
pa vem jag ar
sa ar jag vad
folket tror
jag ar och vad
jag tror folket
tror jag ska bli

om jag bara
kisar med ogonen

kisa med mig

gardagen var kul
vi satt med
en banktjansteman
och spelade sax,
pase, sten med
hans flickvanner

och ge mig
kallvatten till
det branns jag
vill kanna hur
det kanns att
fa en kram av
dig sa krama mig

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com