Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, January 14, 2006

897. Mr and mrs Untrue

Sitter vi här imon och sjunger låtarna
som någon skrev idag
slänger jag mig själv mina
bara händer
blodiga ögon
framför maskinerna
kan jag få tillbaka glädjen nu
glädjen nu kan
jag få tillbaka dig från armarna
av Arthur Rimbaud rycka loss den
och springa chockerad därifrån
med armarna viftande och höften böjd
kan jag få tillbaka glädjen nu MISTER JONES
springer in på ett vandrarhem och
checkar in som MR OCH MRS UNTRUE
vaknar upp av att jag
skriker sjunger med och knäppar i
takt med fingrarna WHEELS ON FIRE WHY DON'T
YOU SAY GOODBYE hello hello
how does it feel
to
be
on
your
own
rätt så bra
rätt så bra
efter omständigheterna tillbaka i en
stad där alla går i ring och
dom har strött ut rykten om mig
hur kass jag var ett svin
av något slag en sån som slogs utan
att le
som sidenblad strös ut över döda människors
kroppar som salt strös över nyfödda barns
ögon så strör jag myten om mig själv
som en rökridå en rökring
för vägen härifrån
det var fint
men det är över nu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com