Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, January 15, 2006

898. Tobbe the man

Han kallar
sig
Tobbe the man och ser
ut som en
mus dom säger att
du fortfarande log
när den röda
mattan släpades in
revolvern laddades
och trycktes av jag brukar
tänka på hon som hängde
med Pete Doherty på
efterfest och försvann
några dagar
jag brukar tänka på hennes
föräldrar som
säger att du fortfarande
log när den
röda mattan släpades
in och Elm Grove
Window tar mig tillbaka
till vintern 2001
och isen på
fönsterkarmarna var
en mur mot världen utanför
ett visir
mot orden
dom skrek som
puckar för en hockeymålvakt
i Sovjet tog
jag av mig hjälmen
och log
fortfarande
under täcket när
drömmarna om Proust
blev drömmarna om
att ligga kvar drömmarna
om att
stoppa tiden
om att
stoppa någonting
men dom som
sa att du
fortfarande log
när den röda mattan
släpades in

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com