Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, January 15, 2006

901. 5:e våningen

Aaaaa, jag sitter här och ingenting händer så
jag skriver mina egna nyheter
om hur han på andra sidan gatan dör
och blir nedslagen av några småbarn
med SPINDELMANNEN-dräkter
och axe-spray istället för
pepparspray och dom petar
ut ögonen sen går dom därifrån på
TV:n åker några skidor och
jag undrar alltid varför varför
håller dom på så där
du säger men HALLÅ
jag säger vad då HALLÅ
och så börjar vi om från ruta ett
bara genom hoppa
så långt vi kan
åt alla håll samtidigt
där sitter dom i ring på en
äng utan smulor och äter kanelbullar
med kuvade ryggar och säger
saker som får folket att förstå
att alla älskar alla och
det finns ingenting att göra åt det
men
take it or leave it och jag går
därifrån en plats där dåliga
poeter skriver dikter om hur bra
dom är och jag skriver en
dikt om alla dom och går därifrån
med hedern i behåll
till synes oberörd
men rädd
för att bli likadan
en tant hänger sig själv med en
handvävd stycke tyg från PAKISTAN
i ett balkongräcke på 5:e våningen
och på gatan stannar folk och tar kort
sen går dom därifrån
jag tänder en cigg och röker upp
sen går jag därifrån
med hedern i behåll
till synes oberörd
men rädd
för att bli likadan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com