Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, January 22, 2006

926. As tears goes by

Vi är så jävla mycket barn av vår tid, aha, vi är barn av vår tid, så vi sitter bara inne och tittar på TV om vad som händer utomhus, ibland, aha, IBLAND tänder vi en cigg när dom säger hur FARLIGT det är, jag vill skriva en bok, jag vill skriva en bok om hur vackert det är att gå upp på morgonen och se solens första strålar skina in, mellan persiennerna, vet ni det, vet ni hur vackert det är, vet ni skönhet, vet ni tid, till tonerna av Van the mans Madame George eller till The Rolling Stones As tears goes by och från korridoren ropar en unge VAD FAN sätt på HELA DECEMBER's CHILDREN för den handlar OM OSS, om OSS, OM oss, och solen som går upp och sen ner igen för att begravas på botten av ån, kan lika gärna vara, AHA, kan lika gärna vara vår spegelbild och jag kommer ihåg första gången jag hörde Diego Armando Maradona prata, han stod framför TV:n med hakan höjd i stolthet, och han sa att hans största dröm var att spela VM och att hans näststörsta dröm var att vinna VM och han var 15 år och är inte livet så enkelt, så banalt, så jävla svart på vitt så ska jag kriga för att skriva boken om hur vackert det är, och jag ska kriga, jag ska kriga, jag ska kriga, inte för att få skriva den, men för att kunna skildra skönheten, som skönhet bara finns i förlorade själars sår, skoskav hos skidåkare som kom på fjärde plats, uppskärda handleder hos Bright Eyes-barn och, aha, dom som dog i krig, för krig dom inte ens förstod, det finns mycket sånt, och vi sätter på TV:n för ett påhittat krig och lite action som någon har ljugit sig till, och, aha, här sitter vi och förstör våra liv i kriget mot dom som är där utanför och säger hur farligt det är att röka en cigg till, lev snabbt, och dö ung, eller nåt, men om man tänker på hur kort livet är och hur länge man ska vara död och, aha, jag är 17 år igen och skriver en sån där LUNARSTORM-presentation, men jag har förstått, jag tror jag förstår, att livet bara har plats för ett minus två och någonstans på mitten står det en konduktör med skylten forstätt till gå och om du passerar gå inkassera två tusen papp..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com