Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, January 10, 2006

Helsingfors

Back in track
upp och ner och med vantarna vrängda
på fel frekvens alltid på rätt sätt
satt på en flyplats i Helsingfors och
undrade om flygplan också dör
eller lever kvar som
du och jag
och Ian Curtis blev aldrig äldre
än en enda låtrad
i bakgrunden häller någon ut
salt för isen som aldrig smälter
och bensin på änglarna som
aldrig gråter
förlåter
du mig för blåtiran och dom
avbitna naglarna
varför är alla applåder som en
dans utan chans
varje tystnad som ett
hån och ett svek mot
den jag blev och stred
för att ha men inte äga
se men inte röra och när folk förstår
får jag alltid känslan av att ha fel
lampan står på som en
tavla utan ram och telefonen
går på som ett bilalarm
jag vill inte vara med
jag vill inte vara med
hahaha
hemma igen
så ristade jag in mitt
födelsedatum på stranden i Havanna
bara för att veta att jag fortfarande lever
för nära vågorna
för nära vågorna
så att jag kunde se på håll
alldeles för nära för att blunda åt
alldeles för långt bort för att förtränga
stänga av
och glömma bort
hur liten jag var
hur liten jag var
och att nu
finns inget kvar
gör jag snöänglar i snön som töar först
bara veta vem som
förlåter
vem som
gråter
och hitta den som är som jag
precis som jag
precis som jag
hahaha
hemma igen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com