Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, January 10, 2006

Stoltheten

En bokhylla full av damm
händer för frusna för att tigga
ögon för svarta för att be
ett hjärta som fortfarande dunkar
jag känner mig som han
som aldrig fick henne
och sen tog livet av sig

jag känner mig som alla dom
som fick allt
och sen gick därifrån
i sökandet efter något mer
något nytt
i jakten efter ett andra jag
den riktiga mig
om jag kunde se hur han log
eller grät
men han står bara där

så blir jag kär i alla som tittar på mig
så blir jag kär i alla som tittar på mig
så blir jag kär i alla som tittar på mig
så blir jag kär i alla som tittar på mig
så blir jag kär i alla som tittar på mig

bara för att kunna titta bort
med stoltheten
i en båge över bröstet
känslan av att vinna
känslan av att förstå
känslan av att vara där

men när jag tittar upp igen
finns ingen kvar

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com