Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, February 15, 2006

1026. Spanien & Spanien (jag kunde lika gärna skrivit något om sanningen)

Ett lampskal söndrigt så
att strålarna lyser
igenom ibland drömmer jag
om andra drömmar
än dom jag har
är det något man kan byta
eller ska jag sälja
min själ för att köpa en
bättre grav på
en kyrkogård någonstans
där änglarna inte lärt sig
SPRINGA SÅ JÄVLA
fort där inte gudarna
vet mitt namn och djävulen
du vinner nog
men jag vill
bara känna hur det känns att
vandra
upprätt
när gamla broar bränns

ett glas
helt tomt en tepåse
på väg att
ramla ur haha
jag har dödat
i mitt liv jag har dödat
och jag har njutit av
det diktat upp mitt liv
för att ta del
av det slagit mig själv
i spegelbilden för
att stå kvar för att
stå kvar och le jag
har skrattat åt
dom förlorade för att
slåss i självförsvar (för
att slåss mot dom
som ligger ner sparka
och hoppats på det
bästa jag är en sjuk
man jag är en sjuk man
har jag sagt med blicken
spänd i en dold kamera
för att le och säga I KNOW
YOU för du gick i min klass
och någon gång ligger
vi på botten av ån och
räknar fiskarna som
simmar ovanför hand
i hand I KNOW YOU
för du satt alltid längst
fram och blinkade med ögonen
sa 1 + 1 är 2 haha när
läraren frågade om
Sigmund Freud var gay
eller kär i mig det finns
inget mellanting och hello
jag satt med blicken ut
ur fönstren och sneglade kanske
skelade jag för att
fånga flygplanen som flög
diagonalt upp och ner
räknade för att bli
förberedd och säga
hey Sigmund Freud jag
älskar dig ska vi ha
barn ihop högt för
klassen bara för att
se hur du reagerade
haha) i
kampen mellan mig och
världen stöttar jag
alltid dom som tittar på
men fatta då
att det är inget
tidsfördriv
dom sitter framför
TV:n nu och
säger
HEY, THIS IS FUN
det är självförsvar
det är självförsvar
så spottar jag ut
resterna och låter
blodet vara kvar spottar
och dödar
ännu en
packar väskan
äter upp

& åker till Spanien!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com