Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, February 13, 2006

1019. Pölen

Skrattar skrattar
haha
där ligger kärleksbreven på hög
från alla dom
som lärde sig uttala
mitt namn och sjunga
nationalsången i moll
dom är också där jag vill
se vad dom gör
när flaggan hissas ner och
det blir alldeles för
uppenbart att alla människors hjärtan
och blod har samma
färg för uppenbart för
att tiga om då så skriker
dom att I WAS HERE och
I WAS THERE när Adolf Hitler
sög sina vänners
kuk

men det är ingenting
jag talar högt om det är
ingenting jag skryter om
hallå
hade du slagit ner någon som
ber om det jag har
alltid varit
killen som spöar skiten
för att torka
upp pölar av
tårar och svett och
låtsas som att det inte var
meningen har jag diktat
upp mitt liv för att ta del av det
har jag slagit mig själv i
spegeln för att kunna identifiera spegelbilden
som inte bara en av alla dom
som går på stan inte en av
alla dom som säger hallå
och hej då som om det
spelade någon roll och låtsats
låtsats att krigen som utspelas
på TV:n är på riktigt och
det är fejk
så stäng av och dansa i natt
vi ska dansa
dansa vi ska dansa i natt

torkar jag upp pölen av blod
och svett och sminkar mitt ansikte
blått och gult säger det här är
mitt liv det här är mitt liv och det
är synd om mig

***

Somnar drömmer och
vaknar upp på fel sida
ibland rätt
ibland mitt
i
mellan
livets smala väg
leder
alltid ner till ån
där några dansar
simmar och andra
dränker sig
drunknar
vem lärde alla andra
att prata har vi
alla honom att tacka
för hur dåligt vi
mår så kan jag
inte ens tänka mig
en annan värld
än den jag lever i

***

Imon:

* Ska läsa om Leibniz
* Ska läsa om Spinoza
* Ska läsa om dom gamla grekerna

* Ska börja skriva på en ny recension till Popkuken
* Ska måla paintbilder
* Ska handla mjölk och tepåsar
* Ska tvätta
* Ska börja skriva på en bok
* Ska börja skriva på ett filmmanus
* Ska ringa farsan och be honom skicka iväg ett filosofihäfte

Klockan är 05:01, ska ställa klockan på 09:30.
Måste komma upp.
Måste plugga!

Hej då!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com