Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, April 06, 2006

1131. Ett moln i byxor

Porrhets på löpsedlar och TV-krig på nyheterna
lägger jag benet över det andra benet
som en tiggare skyddar sig undan hagel
och det är när det torkar in igen
som GUD blir Che Guevara
och man ska ta över världen med en stekspada
bara för sakens skull
bara för att det är coolt
bara för att kunna säga att man har gjort någonting
gjort någonting ever
gjort någonting som betyder någonting

drömde jag i natt att Mayakovski stod vid sängkanten
och skrek ett moln i byxor
ett moln i byxor
ett moln i byxor
som om det brann
som om han försökte rädda mig
som om det brann
och kanske brann det

så bränn mig
bränn mig
jag ska bara byta om först

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com