Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, April 15, 2006

1150. Messias, Björn Borg & David Letterman

Och
långfredagen är
inte längre än
dig och mig jag
dör så fort
du tittar bort och
långfredagen är
inte längre än någon
annan dag det
dör en messias
i morgon med
och en dag kommer
vi ligga på
kyrkogården men
jag älskar dig
nu

dricker en kille
upp 20 liter napalm och
säger hej får jag
hälsa på hos
David Letterman
nu för Vietnamkriget
säger ingenting
om framtiden det
var bara döda barn
och lite eld vi
kan lika gärna
spela Zelda eller
Texas Hold'em går
jag all-in med
en
död
mans
hand
och vinner pengar
av dom som
säger hur vackert
livet är det är inte fulare
nu det är bara något
man säger ibland
för att ha något att
snacka om

tar pengarna
och flyttar till Monaco
och ni
vet dom som
vet vad lycka är
men tappade bort
den i en felformulerad
alkoholiserad
skattedeklaration
från 80-tal men det
är lugnt Björn Borg det
är inte ditt fel att
du blev av med
oskulden

men du kan
inte få tillbaka
den genom att
sälja fem bucklor
från Wimbledon

sitter på en
buss och tittar ut
och speglar mig
i fönsterglaset blir
en del i allt
som åks förbi det
där gråa utanför
jag aldrig trodde fanns
finns bara i sagorna
utan lyckliga
slut om prinsessorna
i tornen som sitter
kvar där än har
jag klättrat upp
med dyra kläder
bara för att
falla ner
och
slå
sönder dom
och precis
när jag slår emot
marken stannar bussen in
övergångsställe
och en sån där
pensionär går över
gatan tick tack tick
tack i hundra
år med käppen
som ett attribut och
rullatorn som en
nykammad frisyr
som om dom säger
titta på mig titta
vad snygg jag
är herre gud du
ser ut som ett
grådammigt
russin från
Merkurius så snabba
dig så snabba
dig JAG blinkar
och allting
börjar om på
nytt igen

och långfredagen är
inte längre än
igår vi dör
alla utan att
tänka på det så
sup dig full
idag och skratta
åt prästerna
som säger att
man inte får göra
så man får inte
göra så för Messias
på Golgata dog
för att vi
skulle ha det bra
och vet han
om det haha han
var ju knarkad
och säkert
KK med
Judas
Iskariot

blir journalisterna
kära i dom som
intervjuas och läser
vi rubrikerna om att inte
få upp den som
om det var sanningen

löpsedlar sprider sig
som skärseldar!

löpsedlar sprider sig
som skärseldar!

han säger
att det var vackert
väder idag och hon
skriver om
kuk och abstinens
om att knulla och
ha mens hon skriver
om alla dom hon
log åt och om alla
dom som
inte fick nog

och rubriker om sjukdomar
vi bekämpar alla
våra egna krig

så dö idag
så dö idag
vi behöver någonting
att sörja för

kollar på bilderna
och läser dödsannonser
vi behöver någon
att läsa om

jag vill ha
sprit jag vill
ha sprit och Messias
blod för mig
utgjutet jag
behöver bara
någon som tror på mig

mitt ex och
jag hade aldrig
sex
egentligen vi
bara snackade
om hur snygga
vi var sen
kollade vi
på American Idol
skrattade och svor
åt reklamavbrotten
hoppas
hon läser det
här hej hoppas
du läser det
här jag ljög när
jag sa att
du såg ut
som Tarja
Halonen

för vem
vill se ut så där

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com