Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, April 26, 2006

1185. Dansande

...

(som om ni
såg som om
ni någonsin
såg mig)

& alla Afrodites
män ligger redan
ned dom ligger
så och åmar sig
för att vi ska
veta att dom
stred

morgondar finns
bara för att
vi ska sakna
det som
var igår
spränger jag
spegeln med
självömkan
frågor frågor
livets mening-
frågor frågor
utan svar &
en näve dynamit
bär
med mig
det som
finns kvar
i svarta sopsäckar
fulla av
bråte och en
saga läst
utav Babar

det här var
tiden för cigaretter som
brann ut
orörda
lades ner i askfaten
med föda
för ett annat liv
och nya
offer jag ger dig
min morgon
du gav mig
ett
skratt
fem tusen blickar
tömda på
ängslan och
några kyssar
utan
saliv

dansande
dansande
till nyhetsprogrammens
signaturmelodier
vajande och vevande
på armarna till
mord
och lågkonjukturtjat
tjat tjat &
prostitution vad är
det vi är ju horor
i en värld
av hallickar ombytta
till våldtäktsoffer
låtsasblod
och ketchupfläckar till
att gråta
& titta på
borstar jag tänder
med terpentin
och vaxar håret
med konfetti bara
för att
dom
ska veta att
jag led

blir mödrars skrik
och barns
kolik godnattsagor
och hallå till
ett annat liv där
slavars slavar
dansar omkring
i ring runt
gamla
kungars
lik

dom vet vem
jag är
men bara om
men bara om
jag bjuder
dom
på rom

systembolaget läggs
ned och hela
bygden dör
i hörnet mitt emot
sitter jag på
huk och dricker
mina sista
öl för att överleva
dom som sa
hur fel det
var som om
dom kände mig
så öppnar
jag ännu en
skålar med
ett jävla hallå
mitt sätt
att håna
dom som
bad mig


& jag ska döda
dom
med
mitt flin
två sorgsna ögon
och muren
i Berlin

som om dom
vet vem jag
är ett ensamt
barn med
naglarna brutna
och benen
isär jag är han
ni ser packa
väskan full
med
småväskor
och ta
bussen ut
ur stan

och när bussen
väl har
åkt ett tag
så lägger
jag mig
ner

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com