Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, April 22, 2006

1176. Och ord.

Jag ska leva mitt liv genom att trasa sönder det med bokstäver.
Med ord. Och ord. Långa meningar.
Som djupa sår; SÅ SKA JAG LEVA MITT LIV!
Med ena handen hängande fri.
Svara i telefonen med knarrande röst och säga till brudar på stan;
BABY I LOVE YOU CAN I HAVE SOME MORE?

Så ska jag leva mitt liv.
Spotta på spegelbilden och vänta på att salivet torkar in.
Torka tårar, sen; SPOTTA IGEN!
Och aldrig ska jag glömma att man inte behöver någonting att berätta för att skriva en story om sitt liv.
Nej, nej; vi är alla på jakt efter någonting att prata om.
Någonting som får världen att snurra runt.
Snurrar jag motsols för att känna hur det känns.
Och sitter kvar.

Jag ska leva mitt liv genom orden som säger hur liten jag är.
Hur ful jag är.
Mur misslyckad jag är.
För bara dom vet vem jag är.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com