Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, April 25, 2006

1182. Jag & Albert Einstein

Blir väl det rykte som följer
med till evigheten
att jag skrev
för att jag var full

***

När jag var liten hade min farsa en bild på en gammal gubbe på sitt skrivbord.
Jag trodde alltid att det var min gammelfarfar.
Några år senare såg jag bilden igen på en kompis farsas skrivbord.
Och trodde att vi var släkt.
Några år efter det såg jag bilden i en tidskrift och trodde att jag var känd.
Sen sa någon att det var Einstein och jag gick till skolan och sa att jag var släkt med honom.
När läraren hörde det pekade hon bara på mig och sa att det var ungefär tvärtom.
Jag har aldrig känt mig så liten och obetydlig som när jag satt där och sa; okay.

***

Om jag ska beskriva min barndom med en enda låtrad;
You think I’m psycho, don’t you, mama?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com