Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, June 06, 2006

1243. En dag i Cassius Clays liv

19:45

den bästa känslan är att bli väckt på morgonen av någon som bara ligger bredvid och andas och som inte borde vara där som bara är där någon man tycker om som smyger sig in genom ett öppet fönster utan att man märker det man bara sover och sover och sover och någon gång tänker man det ligger en kudde bredvid som ser ut som en människa och så känner man och så hör man någon andas och sen så ligger man bara där och håller om och håller om och håller om för att man inte har något bättre för sig och man tänker att man ska ligga kvar i den där sängen i hundra år tills man dör och så blundar man och allting känns som en stor ocean och sängen är ett skepp och plötsligt kan man inte gå därifrån för det är bara hav runt omkring och så ligger man kvar för att man inte kan göra någonting annat och bara andas in och andas ut andas andas andas och ingenting annat spelar någon roll

22:10

tillbaka till gbg igen tillbaka till vasastan järntorget majorna och linné tillbaka efter ett år utomlands känns det som och nej lund ligger i sverige ju så vad snackar du om jag snackar om this att det känns som att lund är en ö en sån där ö där alla festar och sjunger små grodorna sånger dygnet runt för att plötsligt när sverige är där så betyder dom sångerna någonting här just och nu lund är som en ö som kos där alla vaknat upp med en sån baksmälla som bara spränger och spränger och spränger tills man fattar att det funkar inte längre jag måste göra någonting och man skickar sms och säger jag ska aldrig dricka igen bla bla bla som citeras nästa lördag igen och alla skrattar för att det inte blev så det var ju inte ens nära så hallå och man vet sånt när man säger det och man vet det så jävla väl och lund är en sån ö där alla plötsligt fick för sig att resa sig upp och börja gå men ingen har någon aning vart hon eller han ska ta vägen som står bara mitt i vägen och säger hallå hallå hallå vad händer i helgen då

00:57

och en mobiltelefon som aldrig ringer är ett svart hål rakt in i hjärtat och man säger kan du älska kan du älska mig till sig själv i spegeln bara för att känna hur det känns att ha någon att säga det till och för mannen i grottan blev ekot en bästa vän en sån man litar på en sån litar på men också en sån som utan förvarning kan säga håll käften vad fan snackar du om

01:15

och jag lämnar allt i ett kaos i ett kaos som bankrånaren bränner upp sin bil för att inte kunna återvända dit som mannen dödar frugan istället för att låta henne säga hej då och gå och jag menar sånt är ju sjukt men jag lämnar allting i ett kaos spränger det i tusen bitar så att jag inte ska kunna återvända dit och saknaden är bara längtan efter något man kan få så krossar jag min spegelbild och lägger skärvorna i mitt hår säger vad var det jag sa vad var det jag sa om att aldrig komma härifrån så springer jag och bevisar motsatsen och flyr jag reser aldrig jag bara flyr flyr på jakt efter något att gömma mig bakom ett hem är bara gömstället från omvärlden tills någon knackar på en granne eller nåt kanske en brevbärare som säger är det här paket till dig ett vykort och så fattar man att världen vara större än så och skärvorna i hårbotten sitter som gravstenar på kyrkogår'n och sen så börjar allt om på nytt igen precis när man trodde att det var över

04:03

Kom igen - vi drar
sicksack genom stan
som barfotabarn
sniffar allt vi kommer över
från brunt socker till bakpulver
ramlar ut sen in igen
och dansar oss galna
inne på en övergiven bar
upp upp till skatorna
där alla är som du och jag
för vasastan som
chinatown (och jag
dansar med en flicka
hon dansar mig galen
sen dansar hon med
Richard på trottoaren)

06:29

alltid när jag läser min skunkdagbok tänker jag shit vilket jävla skämt jag är. typ en barnrumpa. ja, ett skämt iaf. sen så tänker, hm, jag ska skriva nåt smart så att alla fattar att det inte är så. sen skriver jag nåt. smart. sen läser jag det nästa gång jag kommer in och tänker samma sak. att jag är ett skämt. igen.

och jag kommer iaf iaf iaf iaf iaf iaf tänka samma sak när jag läser min dagbok nästa gång.

haha.

ibland blir folk gravida såna man bara va är hon gravid redan hon är ju inte ens 10 år nä men 20 år och ibland blir folk inte gravida och då tänker man okay okay okay

06:37

varför slösa bort sitt liv på bra jobb och sånt när man kan slösa bort det på dåliga jobb och sprit varför inte röka när man kan röka och varför inte röka när det finns typ 1000 sätt att blåsa rökringar på. stora små skitstora skitsmå och 996 sätt till ovala 995

därför därför därför att därför att att att att säger alla dom som vet. ha. som om dom vet som om dom känner oss som om dom tror att vi vet att dom vet och säger så här fan vad bra dom var när dom har gått därifrån vi bara gör en high five och sen är det inget mer med det.

06:40

vi är inte rädda vi har bara inte något bättre för oss.

06:53

så knulla då sen knullade dom i Mannes garderob som att inte vi skulle höra och aha som att vi plötsligt menade vad vi sa men om vi hade sagt knulla oss så hade dom bara vänt sig om sagt vadå era jävla skojare

06:56

jag vill bli full nu jag vill bli idag så att jag kan gå runt på stan och säga I love you till barn och mena det och inte mena det och låtsas som att jag menar det och kolla vilka som säger detsamma och vilka som tror att jag är ett ufo eller nåt att jag är en full utomjording som att alkohol skulle finnas på någon annan planet än den här hahaha och sånt tror folk på dom tror att utomjordingar går runt och klär ut sig i gröna dräkter för att det ska vara så för att jorden är grön och kanske kan dom gömma sig i skogen eller nåt sånt tror folk när vi bara sitter bredvid och tittar på när vi sitter på parkbänkar i stan och säger gunde svan till dom som går förbi när vi går genom allén och sparkar stenarna framför oss det handlar nästan alltid om det men varför vet man inte och jag ska bli full som ett barn och alla barn kommer tro att jag är ett ufo eller nåt men det skiter jag i

06:58

jag vill bli svettig nog att säga nähä det gick inte men jag försökte iaf bara då kan jag gå och lägga mig i sängen som en riktigt man som någon som har uppfyllt någonting nämnligen misslyckande att uppfylla något omöjligt något som inte gick men som iaf var levande och efter det ska jag inte en enda natt vara rädd för drömmarna nä jag ska välkomna dom och välsigna dom och skämta med dom och säga kommer ni ihåg Mexico 86 och hur jag boxade den där bollen i mål kommer ni ihåg herden utan lokalsinne och alla förlorade får kommer ni ihåg hur mycket jag älskade allt det där som inte ens var kärleken men bara ett sätt att få tiden att gå och ett sätt att få tiden att gå och ett sätt att sätta sig ner på huk säga mhm och kisa med ögonen som om man egentligen och egentligen och verkligen redan gått därifrån

07:02

att bli gammal och att åldras med värdighet handlar öht bara om att inte vara äldre än igår och att vara gammal att vara gammal är att kunna lägga sig ner utan att skämmas för hur man mår

07:14

och fåglarna kvittrar och jag vill bli som dom

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com