Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, June 13, 2006

1246. 140 knyck

Förvirrade doktorer vrider knapparna på TV:n motströms reklam för nyheterna och några döda människor på omslaget till varenda Vad hände 2001-bok som att det inte längre räcker med att stå bredvid och hålla med svara okay på frågorna no no no man måste dö först man måste tydligen dö och jag vill bli en martyr en sån som folk snackar om en sån som konstnärer gör statyer av här titta hit kom och känn skulptera mina skuldror av en klump margarin jag kommer ändå smälta bort när solen tittar fram tyna och mynna ut i en å en lite större å en lite större å som jag inte ens och aldrig heller kommer veta namnet på

bilar med sirenerna påslagna skrikande och skräckslagna körande vilse i rondellerna runt runt täckta av damm och rusningstrafik förlåt jag älskar dig men det var aldrig meningen att det skulle bli vi två

ska jag gråta nu för att visa att jag bryr mig men tårar pratar inte tårar svär

17 år och gravid med den där känslan av att bli en av alla dom forna pojkvännerna som står på kö i hennes garderob och som spottas på ibland den kommer inte som en knock den kommer som en snöstorm och snöflingorna som ligger kvar på marken utan att smälta men som färgas gula av hundarnas kiss och bruna av fabrikernas avfall; i hörnet står en pojke och försöker sälja tidningen säger medhållande du vet den där snön kan innehålla bakterier och en tidning för 10 spänn kom igen och våga då

som om vi någonsin ska läsa den utan dåligt samvete för alla krig vi inte deltog i när det borde vara precis tvärtom

den där känslan som en röd tråd för varje människa som går över gatan ser dom mig kommer dom se mig när jag tar fart 140 knyck och kofångare med taggar på jag vill inte döda er jag vill inte döda er jag vill bara se mig själv i tidningsbokstäver

den där känslan och hur jag plockar min blomma ren från blad som ett älskar älskar inte älskar älskar älskar älskar dig ändå för tårar pratar inte tårar svär ser jag dom rulla över min kind som regndroppar över tegelsten stupränna och ner till pölarna av rusningstrafik och damm

kurser för att bli någonting för att bli bra när vi knyter våra skosnören och hoppar av i brist på alternativ för att inte bli som alla andra dödliga människor som vet precis hur mycket två burkar tonfisk kostar på Ica Maxi i Partille herre gud ge oss några cigg att andas in andas ut så överlever vi

förvirrade doktorer vrider klockan baklänges och pekar fuck you till framtiden för allt vi lär oss är att passa in just nu och just här när alla andra säger att vi är precis som dom så är priset högt för att tillhöra det där som dåtiden skissade upp som ett hån till våra egna till våra egna till våra egna förruttnade förkolnade spegelbilder

så lutar jag mig mot väggen full av klotter könsord vill du knulla-snack och stringbrudar bara för att kunna drömma mig bort någon annanstans

till kärleken
åhå kärleken

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com