Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, October 26, 2006

1442. Ett år

25 oktober

Sov oroligt i natt. Vaknade upp och såg att klockan redan hunnit slå 2. Reste mig hastigt, stressat, klädde på mig och halvsprang till spisen för att koka lite vatten. Kokade vatten, hällde det kokande vattnet i en kopp, sänkte ner en tepåse däri och satte mig i sängen igen.


26 oktober

Hälsade på hos J och T. Dom har inga papperskorgar i sitt hus, istället står en stor, svart sopsäck i mitten av vardagsrummet som fylls med blandat avfall. Ölburkar, pizzakartonger, trasiga glas, mögligt bröd, tomma mjölkpaket. Det sprider sig en märklig doft i rummet. Något sötsurt unket. Något hemtrevligt.

1 Comments:

At 5:25 PM, Blogger Jesper said...

Gillar mitt-i-natten-den-tjugofemte-inlägget. Nervigt.

Jag hörde om några som bodde i ihop i en liten lägenhet i London. De hade en shoppingvagn mitt i rummet som de la ner alla sina rena kläder i, och så när man skulle ta på sig nåt tog man bara det som låg överst i vagnen. Kollektiv garderobe liksom. Astufft.

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com