Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, October 15, 2005

Venus de Milo

Lat hamnden bli beviset
pa att vi vann
lat hamnden bli var seger
som en dans
och nagra ord

klottrade

pa en
vagg
i
utkanten
av
stan

lagger
mig framfor den
och latsas att jag
var dar
verkligen

varje mur
ar
rest for att klottras pa

varje staty
vill visa hur vi mar

jag har aldrig matt battre
an
Poseidon
pa Avenyn

aldrig kant mig ensammare
an nar jag
kramade
i Louvren
foll in i
famnen
pa Venus de Milo

min sang om friheten
ska handla om hur
jag dodade
befriaren av misstag
reste en staty av
han
som ville
men aldrig vagade

sla
forsta slaget

i historiebockerna
ar han referensen
till romarrikets
uppgang och fall

lat det forbli sa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com