Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, December 07, 2005

China

Jag sag en kinesisk pojke tillfangatas av polis idag och Mai sa att han nog var en tjuv och skulle sattas i fangelse i 6 manader och slass av ledaren i sin cell och slass av polisen, och han sa allt det dar som om, som om, som om. Och jag kom pa att jag ar i Kina, igen.

Och CHINA, jag vet inte hur manga dagar. Fran Beijing och forsta kvallen med poker och jag forlorade och Jeff Pransky vann och dagen efter med belgarna och Ming och kinesiska muren, ner till Nanjing och minnesplatsen for dom nastan 400.000 manniskorna som japaneserna dodade pa 3 dagar, i slutet av 1938, vidare till Shanghai och tva veckor med tyskar, tyskar, och Tyler fran Kanada blev nastan som en tvillingbror och upp i Jinmao tower, ner till The Bund med Ali, efter 3 timmars pizzabuffe och en oltapp, italienskan var skitsot, och lika gammal som mig, vidare till Hangzhou och 10 dagar med Tyler igen, dansande som en javla dare med upplosta slipsknutar over huvudet, en revolver pekad rakt i fejjan pa en lokal pub, och den dar gatan som alltid kommer vara den basta gatan jag ramlat runt pa, en Jack & Jones-kavaj och att kopa eller inte kopa jackan i gront, israelen, och flickorna i receptionen, vidare till Guangzhou och det varsta javla slagsmalet i Guangzhous historia, pa en busstation, pollution, pollution, och sen middagsbuffe med 10 kineser, fram till Yuangzho och atertraffandet av Justin som traffade Connor som reste med Eric som jag traffade i Hangzhou som traffade Victor igen och Matt fran USA som fick tarar i ogonen och ruskade pa huvudet nar han berattade om hamburgesasen i Belgien, som inte ens kommer fran Belgien, rattor pa rummet, July fran Korea, Minority bar 10 dagar i strack, Xingpin och bambu-flotte-stolden, 8 timmars paddlande, bruna ryggar, Victors kidnappning av ett kop mitt i stan och YOU HAVE TO KICKSTART THEM, kanadensaren som sag ut som Lenin och fragade alla WHAT IS HAPPINESS, en och en svarade, irlandskan som sa MONEY och kanadensaren som sa I'm a little bit dissapointed with your answer och hahaha, pingis mot Saunam fran USA och 21-19-vinst i 5:e set efter den konstigaste bollen ever, jag la upp en for hog boll, Saunom drog racket bakom huvudet, skrek, COME ON, i tio sekunder, jag tog nagra steg bakat, gjorde mig beredd, bollen gick i nat, Saunam skriker, NOOOOOOOOOO, fullfoljer smaschen sa att pingisracket ar runt magen, mot ryggen, langt borta, bollen studsar pa natet och over, for att den ar sa javla hard, Saunam skriker, YEEEEEEEEEEES, jag slanger mig framat, hinner upp, far over bollen, och Saunam hinner inte ens med den bollen som ar skitlatt, for att han har strackt bada armarna i skyn och skrikit YEEEEEEEES, Victors stold av kinahatten, Conor somnade pa gatan och blev vackt av en gatusopare, Eric drack en hel flaska 55%-ig risvin, rent, pa 1 timma, var nykter, stallde sig upp, ramlade ihop och kravlade ivag hem, dar hollandaren Youm hittar honom sovande mot vaggen, omringad av spyor, elektriska scootrar till Dragon Bridge, 10 meter och hopp rakt ner i an, ivag till Kunming med Conor och aterseendet av Chain fran Irland, som jag traffade i Beijing och snack igen om alla sena natter och kvallen da jag klattrade upp i DJn's bas, som boxade undan sin fru fran skivspelarna, och satte pa 4 Stone Roses-latar i rad, dans, dans, och 400.000 pa Himmelska fridens torg, sa nagon, freaksen i Kunming centrum, jag och Conors Supersize me-vecka och Conor proppade i sig 4 laxeringsmedelstabletter utan att skita pa 5 dagar och sa att det maste ha att gora med Big Macen fran forsta dagen, hahahaha, Peppi fran Finland, Speakeasy och norskan och jag som skulle adoptera guldfiskar och vi vann over Tom fran England pa biljard, och grottmanniskan Shy fran Israel, och, och, och, och, och, BBQ-stand sent pa natten, och vidare till Dali, en vecka, Monkey bar, och spanjoren som strippade och upp i bergen och bongo-trumman i ett av tempeln, bussresorna runt sjon som aldrig fungerade och Andres fran Colombia och vidare till Lijiang, varldens basta klubb so far, Suctorum, tjejen, tjejen, tjejen, och jag, hand i hand, till somns, shopping dagen efter, pa ett cafee hela dagen och hon fnissade nar hon skrattade och wow, fest, fest, Tiger leaping gorge och spanjorens strippande pa toppen, Conors onda ta, och Michael fran England sag ut precis som en Simpson-figur, Mama Naxi, vidare till Chengdu och fest, dans, fest, dans, och Conor som nastan blev ihjalslagen och Tom fran Australien och aterseendet av Shania fran Irland och snacket om Yangzhous nattmarknad, dans pa bardiskarna, tjejen, tjejen, en annan tjej, taget genom dansgolvet som var sakert 20 vagnar langt, 20 personer med armarna pa varandras axlar, i en lang rad, och Tom som hade ett annat tag, lika langt, banktjanstemannen och 5 flaskor CHIVAS till bara oss, gratis, tjejen, pandorna, och har.

Jag alskar fan Kina.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com