Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, December 05, 2005

Svullo

Kondelanserna till Svullo pa Aftonbladets hemsida ar roligast idag, sa ska vi skratta at skiten och skratta at sorgen och om man bara tittar extra noga i repris sa kan man se att Svullo dog lite mer for varje sketch:

"Micke är den som lärt mig mest om humor. Under hela mitt liv har jag fått höra att jag är rolig"

"Jag minns Micke med glädje! En störtskön kille och i mina ögon sexig, faktiskt."

Ordet FAKTISKT. Oh, haha.

***

Ibland gor man saker man inte forstar. Som man inte fattar. Och jag gjorde en san sak nu och jag vet inte vad som hander. Vi kollade pa Hitch med Will Smith och 15 folk som skrattade at varje ord som Will Smith sa, och efter filmen var slut reste jag mig upp och kollade i DVD-boxen efter en ny CD och sa AH, they have Irreversible! YES. Och jag sa, vi kollar pa den. Och alla sa, YA. Och vi satte pa den och det blev en lang javla tystnad och jag gick darifran och sitter har nu och dom kollar pa den och, oh, herre gud. Far man gora sa har?

***

Varfor far jag
ibland kanslan
av att jag inte
kanner mig sjalv
att jag ar en
framling och
jag har en van
jag aldrig sett
han gommer sitt
ansikte inuti
en drom

***

Gardagen var sjuk. Connor drogs in i en hiss av 10 man i en slags maffia, efter att ha stagedive'at ner fran scenen och fallit rakt over en tjej. Och hennes man spoade skiten ur Connor. Och Tom fran Australien skrek WE GONNA DIE, och hissdorren stangdes och sen sag vi inte Connor och Tom forran dagen efter och dom sa WE HAVE TO LEAVE THIS FUCKING PLACE, och imon aker vi och ror oss aldrig ensamma pa stan now-a-days, minst fyra i en grupp och Connor ar saker pa att dom kommer doda honom om dom bara hittar honom och polisen kom forbi och skjutsade hem Connor och Tom och det var raddningen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com