Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, April 06, 2006

1129. Fatta då

Jag är rädd för
dom som söker
saker att skratta åt
och skrattar bara
för sakens skull

inte rädd för
skrattet i sig
men för att
efter
skrattet kommer
tystnaden

jag är rädd för
att bli likadan
och sen
bara sitta där

som såpbubblor
hålls till liv
bara genom
att blåsa till
dom spricker
vänder jag drömmarna
i skärselden och
sminkar mig
med askan

är jag rädd också
för dom som
inte förstår
att varje ord
är poesi varje
steg är en
dans och i varje
fotspår finns
en konst lika
stort som livet
självt

det är ingenting
vi hittat på
så sitter vi här
nätter efter
nätter bara
för att folk ska
fatta det så

kom igen

och

fatta då

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com