Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, April 03, 2006

1119. chicka chicka FAKATA

Ko-ko-ko-ko-ko
så var det främst det här
jag saknade jag saknade
någon att stå upp framför någon
som stod
upp för mig någon som
sa NU FÅR DET VARA NOG
någon sån där
dom tolkar sönder allting
och lämnar kvar det
med penningen
säger köp ett
liv men sälj det
snabbt igen klick-klick
och lite porr
och lite porr dom
tolkar sönder allting och
suktar efter
förändringer boom
fang boom fang
chicka chicka FAKATA
dom tolkar sönder allting haha
nu sitter dom längst fram
och nickar
medhållande vilka jävla
svin gå ut och döda någon
gå ut och lev gå
ut och lev era
liv det är ett krig utanför
men ni håller bara med
föreläsaren pratar
i tungor läser innantill och
tittar upp som om
han sagt någonting
bra någonting tänkvärt
men han ser så förbannat
trist ut MIG SÄGER
HAN INGENTING haha
haha
haha
((dom tolkar sönder
allting dom tolkar sönder
allting och lämnar kvar
det på perrongen
som en bomb som
en bomb så explodera
då som en bomb
på tåget härifrån))
en karneval drar
genom stan med zigenar-musik
och gratiskondomer ska
jag leva mitt liv
med palindrom och
symfonier tromboner
och ärrade
handleder
ni säger jag säger
ta en tidning och klipp orden
lägg de i plastpåse och
rör om häll ut
allting på ett bord
och vad ni ser där
kommer likna mig
kommer likna mig
KOMMER LIKNA MIG
chicka chicka FAKATA

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com