Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, April 18, 2006

1155. Sommaren 2004: Nattbrev, del 15 (Då kan jag se mig själv).

Sommaren 2004:

Jag vill loss.
från allt som betyder något.
jag vill loss från mig själv.
för att jag betyder för mycket
från mig själv.
jag vill explodera.
sabotera stan med kärlek.
låtsas att den finns.
låtsas ramla för att kunna ta mig upp igen.
ta mig upp på fem.
för att kunna ramla ihop igen.
när skuggans pojkar bryter alla lagar,
och någon stannar upp,
ställer sig bredvid mig,
och viskar till de andra
"kolla där ligger ju han igen"
där hör jag hemma,
uträknad,
ute,
nere i kylan,
på drift,
på flykt från ingenting,
men på flykt till någon,
som kan älska mig.
på jakt,
alltid på jakt efter de som beskriver mig,
som definerar mig,
och berättar vem jag är.
så att jag kan bli någon annan,
någon som ingen kan förstå.
som alla tror sig förstå,
då kan jag se mig själv.
då kan jag se mig själv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com