Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Friday, April 21, 2006

1173. AIDS

P-piller-
reklam och
HIV-test
har aldrig sagt
någonting till
barnen
med böldpest

för dom finns
bara tystnaden
och ett AHA
som svar till
vill du följa
på stan längs
alla skyltdockors
flin och andra
barn med stora
leksaksflygplan

som viskar
utan att säga
det och blickar
från dom som
håller med vad
ful du är och
allt sånt där men
vi kan leka mamma
pappa barn när
vi kommer till
mig så får du vara
hon den där som
ingen vill
prata med

det finns en
tjej mitt emot
som viker ut sig
ibland men alla
snackar fortfarande
om när hon
ska tappa sin
första tand som
om tänder spelar
någon roll tar
jag tången över
tungan och drar
ut alla på
samma gång haha
jag vann och
låter blodet bli
min chans till
kärlek & revansch
så titta på
mig eller ska
jag ta av mig
först

han går runt
med Stalin-mustasch
och "67, vart
har du tagit vägen
nu"-citat på
t-shirten en bok
av Marx och
knark i ögonen
och sån vill
jag också bli
när jag
blir stor

om inte världen
är större ändå
då ska jag sticka
nålen mitt
i och blåsa ut
den vika ihop
och packa
ner knyta
skorna och springa
ikapp alla dom
som sprungit
därifrån

skrika det var
inte bättre då
det var inte
bättre då det
är bara nåt
ni har
fått för er

vi
kan lika
gärna åka hem
och börja
om från början
igen

och jag ska
knulla er
upp och ner
en i sänder
bara för att
få käka dom
där P-pillren
som alla
snackar om
och hur coolt
är inte det står
min lycka i guds
händer

och

kanske
kanske

får jag AIDS
en dag

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com