Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, June 26, 2006

1270. Diesel i luften

Det är diesel i luften och jag vet att du ser mig
som dagarna då vi satt med benen i kors dränkte spindlar
i små pölar och sa om det ändå är så varmt varför ska dom inte
få bada då det är diesel i luften och alla dom som var så
små och vilsna en gång står lutade mot statyer i stan med facit
i hand portföljer av läder och k-a-m-e-r-a-m-o-b-i-l-e-r
säger ett plus ett plus ett är tre dra upp ridån
så kan alla se hur bra ni är och applådera er hur bra ni
är hur bra ni är när vi sitter vid sidan om och leker Das Boot i
en bäck och myror som styr jag är äldre nu och jag skaffar
snart egna barn men det är diesel i luften och jag vill ha dig här

2 Comments:

At 2:19 PM, Blogger Jesper said...

Trevligg dikt (eller vad du väljer att kallar det). Lagom längd. Även om flera av dina monsterdikter på sockerdricka har massor med bra grejer i sig så orkar man tyvärr sällan ta in det, för det blir så himla mycket på en gång.

Och angående plagiat så är jag jävligt okinkig med sånt. Jag brukar låna ganska friskt själv, fraser, titlar, handlingar, rytmer med mera. Så länge man skapar nåt nytt av det så är det ju bara trevligt. I viss mån så tycker jag att nästan all konst innehåller något collagelement.

 
At 8:23 PM, Blogger Alfredo Augusto said...

oui.. precis.. alla snor väl alltid, egentligen.. oavsett vad det handlar om.. vet att mina dikter ofta är skitlånga och det har nog att göra med att man bara får publicera ett visst antal dikter i veckan, osv, på de sajter där jag lägger upp dom..

keep on keepin' on.. :)

ska fixa ett collage nu..

hej hej!

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com