Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, June 22, 2006

1260. hey what's your name

& nu sitter jag här för jag fattade inte
vad dom menade när dom sa att jorden var rund dom
sa what lilla barn what lilla barn äpplen är runda och
jorden är rund men jag har alltid föredragit bananer rabarber
och sånt där dom sa jorden är runt men kan man skala den då dom
sa nej lilla nej lilla barn och jag har aldrig gillat äpplen med skal

den arga leken började igår du sa jag älskar dig för den du är när jag bara stod och tittade åt ett annat håll sa men vad lämnar änglarna kvar när marken är bar och kvistarna blöta nog för sparvungarna att testa vingarna och kanske sluddrade jag och sa för varje steg jag inte tar fångar du en annan man och alla andra män fångar dig under sina skosulor

men vad händer med drömmarna som hänger kvar som regnmoln över stan och ända bort till horisonternas hörn en dammtuss i min säng är lika många som dig och jag byter aldrig lakan igen sen natten du drog sa hej då och log vi kanske ses någon gång på en spårvagn någonstans men först drar till Spanien jag sa hey what's your plan du sa jag tar tåget idag knullar män överlag stängde dörren och gick med en mormoders blick när hon ser hur hennes barnbarn dör som rosor på rad fäller bladen som vissnade för att ge lugn och ro åt framtiden om du bara visste hur dina andetag håller mig vaken i natt fast på sitt sätt i en pöl av urin som flugklisters flugor över soppskålen

och mördade barn av automatvapen en bobby-staty och några tårar av stål men när famnarna är lika hårda som förut kommer saker som det att snart hända igen säger hey lilla man, hey lilla man, tror du på kärlek vid första ögonkastet eller ska jag sticka in den direkt

bokstavligen sett en man i falsett dumpa kistor på soptippen

håll käft lilla dam håll käft lilla dam

även på Mount Everest topp och på en tindrande stjärna finns stjärnor som ligger ovanför en skugga av din kropp och med penslar av naglar och färg av mitt blod ska jag bura in dig mellan ramarna

som jesus bar korset till golgata har jag burit dig på min rygg från isbjörnar i norr ända till Hisingen

växter som vissnar
samlar upp bottenslammet
skålar
och säger one love

från tiden en tid jag borstade skräp från allén blev borsten min bästa vän och jag vågade inte hålla din hand höll jag skaftet så fast som barnen håller sina pappersflygplan sa hey what's your name som Abel & Cain ska jag omfamna dig knulla den där smärtan away eller vill du vänta med det där att aha skaffa barn klart jag vet det är svårt med dagisplatser och vård men snälla jag kan sköta disken ibland

my mummy is here so please say it clear "I love you pam-pam I love you pam-pam" high in the sky so even my mummy can hear

dear I
swear

olyckligt kär
blodsprängda bär
en pojke som svär
ihålig men vid liv
eller hur

döper vi barn till namn vi inte kan uttala
slåss på begär
tar ett steg
vänder oss om säger hey titta här
när vi bygger vapen av smink som en ursäkt till att starta krig

snart byter dom in bomber och krut mot kolasås och strössel hemma vid glasståndets disk är bara en fråga om tid jag säger lilla stumpan kom hit och du säger kom igen and have fun på egen risk bredvid varje munk som ber finns det någon som ser och en annan som sprutar låtsasblod framför kamerorna

från den tid är jag född då inget var fejk blev jag lurad till att tala sanning en gång dom spelade en sång i D-moll eller nåt och bad mig att sjunga med jag sa hey little john I know where you're from dom skratta' höll med och dansade sen en liten nakendans jag sa hey I'm not gay men även Paris Hilton måste torka sig i röven ibland

då var jag född och än sparkar jag stenar framför fötterna för minnena från den tid då bara A-brunnar i stan visste vem jag var och jag sparkar på stenar i allén sparkar stenar på barn sparkar stenar ur stan
för minnena att inte dränka mig
överraska
övertyga
och översvämma mig

la la la la la

dom sniffar fortfarande bakpulver när jag har gått vidare till kokain så på något sätt så vann jag väl

ett vad i årskurs ett kom hem lilla vän vi kan bli bundisar ya know

bödlar som dödar mördare ersätter bara frågor med svar och vad ska vi göra när bara svaren finns kvar säger kejsaren den förnäma och skrattar åt han som går med rumpan bar det finns en man i trikå som är känd här i stan för att ha amputerat sitt ben som ersättning till det det andra benet som gick av och bödlar som dödar mördare blir som herdar på sin gård först går dom hem och sen bort igen för att kolla om gräset på andra sidan är grönt

jag säger hey har du skönt
hey har du skönt eller ska jag
vända mig om

hey har du skönt
hey har du skönt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com