Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, July 11, 2006

1313. Min enda dröm

Min enda dröm är att få skriva i en tidning, och kunna leva på det. Få åka runt och skriva på en gammal bärbar dator. Ha råd till att dricka kaffe på morgonen. Äta lunch ute. Dricka öl och whiskey när jag känner för det. Röka utan att tänka på cigarettkostnaden. Ha en etta, någonstans på Linné att kunna komma hem till.

Det är allt jag drömmer om.
Det kommer säkert aldrig bli så.
Men det är i alla fall en dröm.

Att kunna låna massa böcker på biblioteket och kunna titta på massa fotografier på internet och kunna ladda ner all musik jag känner för, ladda ner film också.

I'm not looking for a new England, I'm just looking around.

Med resväskan på ryggen ska jag leva mitt liv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com