Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, September 10, 2006

1372. En tjej med blommig klänning

Jag drömde om en tjej med blommig klänning och glittrande ögon som låg på stranden med sin mamma, och när jag kom dit frågade mamman om vi skulle gifta oss och hon sa ja och jag sa ja och sen gick dom därifrån.

Jag har inte sett henne sen dess.
Men kanske någon dag.
Kanske någon dag.
Kommer hon hem till mig och knackar på.
Kanske någon dag.
Träffas vi på en spårvagn någonstans och DJ'n spelar Rolling Stones ur sprängda speakers och jag sitter i ett hörn med ölen halvdrucken, avslagen och ljummen;
med några rim som vägrar att släppa taget om mina tankar, dom säger;
en dräng på ängen som en gud i sängen och vem tänder solen på morgonen är det en flicka med svavelstickor i mörkret, och blommig klänning vem tänder aftonstjärnan på kvällen är det en pojke med randig tröja och smutsiga händer..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com